"recept"

Tänkte visa hur jag gjorde min smoothie. Alltså hur det stod att man skulle göra iallafall..
Den vart väll helt okej.
 
Först skivar man en banan, och lägger i mixern.
Nu har vi ju ingen mixer dock.. så jag använder elvisp. Det blir lite blåbär kvar då, som jag tycker är äckligt, alltså att det blir som bitar kvar.. euu.
Men det funkar bra ändå. Men helst en mixer ;)
 
-Skiva en banan och lägg i mixern.
 
-Häll sedan i 2dl blåbär frysta eller färska, spelar ingen roll.
 
-Häll i 2dl/3dl vanilj yoghurt.
 
-Blanda runt. Sen sätter du igång mixern. (elvisp..)
 
-Låt den blanda så det inte blir några bananbitar i.
(sen gjorde jag även några fina ..ehm.. "..tavlor..? " Nejmen skitsamma.
 
-Jag tog även i lite socker för smakens skull.
 
- Och voíla. Här har du en smoothie!
 
Haha, ja det var hur jag gjorde efter receptet.


Kommentarer
julia

smoothie är så gott och fräscht!:D

2012-09-23 @ 13:14:36
URL: http://jjuliees.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0