Hela min historia om hur jag hitta min köttbulle

Tänkte börja med hur jag blev medryttare åt den galna shetlandsponnyn Sinette.
 
Det börja med att mitt allt, Goliat på hageby som jag skötte gick bort. Det var hemskt, än idag tittar jag på bilder och önskar att tiderna kommer tillbaka. Men han finns alltid i mitt hjärta, varje dag, varje natt.
Så då tog jag ett uppehåll med att vara skötare, för det skulle jag aldrig orka med efter det som hände.
Men efter ett tag..kanske ett halvår? Så ville jag satsa lite mer än att bara vara skötare på en ridskola, och fick då reda på att man kan vara medryttare på "privat" stall. Och då fick man rida hästen och även ta mer ansvar.
Så jag kollade runt på sidor med olika annonser.. Och jag letade efter en ganska liten ponny i Norrköping med relativt bra busstillgångar. Och där var den, annonsen om den perfekta shetlandsponnyn på sidan Medryttare.nu.
 "Medryttare sökes 1-2 dagar i veckan till snällt shettisto. Pigg och framåt utan att vara het. Utbildad högre dressyr. Mörkbrun, 105 hög. Pålitlig vid uteritt, kan både ridas ensam och i grupp. Just nu i tävlingskondition. För mer information och bilder maila"
Låter den inte perfekt? Haha, men jag fick inte riktigt det svar jag hade väntat mig...
Annonsen var flera år gammal och shettisen var tjock, men det gjorde inget. Det var mitt i vintern när vi kom fram till underbart vackra Simonstorp, och i hagen står en mörkbrun liten köttbulle. Haha, man såg magen sticka ut på båda sidorna. Hon var hur söt som helst! :')
Kommer exakt ihåg provturen. En kompis var med mig.. så hon gick brevid och jag red Sinette och ägarens dotter (fast hon var typ 20?) red en annan d-ponny som hette Max.
Vi red en lång bit på en väg tills vi kom fram till ett snötäckt fält. där fanns det en volt vi red lite på. Sinette försökte vända hem en gång, men jag stoppade henne. Haha, tror det var då jag förstod ännu mer att jag verkligen fastnade för den ponnyn.
Sen race:ade vi upp för ett snöfältet. Det var så underbart, trodde hon skulle välta omkull på hennes korta små ben. Och det den dagen jag blev på henne, den 5:e mars tydligen.. så mitt i vintern kanske det inte var direkt, men det var mycket snö och kallt iallafall!
Och nu har jag varit på henne i ett år och ca. 7 månader!
Min älskade pälsboll!
 
BILDBOMB!
Enjoy!
 
Lite bilder på bara sinette! (några bilder kan komma flera gånger, men stå ut)

 







 
Sen har vi ju varit på olika tävlingar (inte bilder från alla)
Och för det mesta får det ju bra!

Men ibland gåt det lite fel
 
Sen har vi ju alla mysiga bilder!

 
 
Ja, det var ganska många bilder från sommaren 2011! 
Hoppas ni tyckte om det hela, då det tog ganska lång tid.


Kommentarer
zuzanna

Det var kul att läsa , men det kulle vara ännu roligare om du skrev om din första provridning , och om man fick med nån bild på din köttbulle ! :3

2012-10-18 @ 08:34:13
URL: http://mashmelllow.blogg.se
zuzanna

Åh , sommaren med Kossan och Plättisen :*
Fy , om det kunde bli så igen ..
Hihi , åh , är så glad att vi fick uppleva allt , alla galoppbackar och bus i skogen ! <3

2012-10-18 @ 16:24:12
URL: http://mashmelllow.blogg.se
elina

jättefina bilder!! den när hon har grimman runt halsen va huur fin som helst=)

2012-10-22 @ 22:24:36
URL: http://emk.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0